Etiopisk matprövning

Tjena mitt bena! Hoppas ni inte har det alldeles för kallt där hemma ;) Här borta vid ekvatorn rullar dagarna på och vi har gjort så himla mycket på bara dessa tre dagar att det känns som att vi har varit här en hel vecka! Underbart :)

Någonstans mitt emellan helikopterplattan (360 graders utsikten över nairobi), stadsvandringen, museumet o allt annat var det igår även lunchtime! Vi bestämde oss för att följa Johns alternativ och testade en etiopisk specialité. Minns tyvärr inte det konstiga namnet men riktigt kul att testa någonting härifrån. Personligen tycker jag (Catrine) att det inte var världens höjdare, kräsen som jag är hehe. Men amanda tyckte det var riktigt gott, kanske för att det rinner etiopiskt blod i hennes ådror?


Maträtten bestod av något slags bröd som var gjort av ris och nåt mer och sen ligger det kött ovanpå, ätes med händerna! Tur att vi hade med oss våtservetter med sprit i haha;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0