Vilka är vi ?

Jag heter Catrine Carlsson och läser sista och tredje året på Thoren Business School i Linköping. Det är även staden jag bor i med min mamma, pappa och lillasyster.
Har precis fyllt 18 år och lever ett härligt tonårsliv blandat av vänner, plugg, jobb och träning.
Sen snart två år tillbaka jobbar jag på Coop Extra i garnisonen, jag har alltså varit med ända sedan affären slog upp sina dörrar för allra första gången här i Linköping. Att jobba där har verkligen gjort att jag utvecklats enormt som person och jag har lärt mig hur mycket som helst, både om mig själv, hur en affär fungerar och om kunder och kundbemötande.

Mellan plugg och jobb varvar jag dans och vänner vilka jag båda prioriterar väldigt högt.

Nu håller alla i trean på med projektarbeten, och det jag och Amanda ska göra är jag väldigt stolt över. Det här projektet betyder mycket för mig då jag alltid velat hjälpa till men aldrig riktigt kännt att en tia hit och dit gjort så mycket skillnad.
Så att göra ett välgörenhetsprojekt och stödja barn som har det svårare än mig var en självklarhet för mig.

Att få resa till Kenya, Kimilili och träffa barnen vore något hur underbart som helst. En resa som inte bara förädrar mitt liv, utan främst de afrikanska barnens liv.
 
Amanda Beuthan till vänster och Catrine Carlsson till höger

Hejsan! Mitt namn är Amanda Beuthan är 18 år och går på Thoren Business School i Linköping. Även fast jag går på en skola i Linköping så bor jag i Motala där jag även jobbar extra på Mcdonalds på helger och lov sen tre år tillbaka. Något annat som jag gör när jag inte umgås med familj och vänner är att träna rätt så mycket, då jag tycker det är kul och viktigt för hälsan! Hemma i Motala bor jag i ett hus med mamma,pappa och min lillebror. Jag har även tre storasystrar som två av dem jobbar och en utbildar sig till lärare på Linköpings Universitet.

På Thoren Business School får man ta väldigt mycket eget ansvar som passar mig perfekt, då jag alltid har varit en person som är framåt och drivande. Förra året, 2009 blev jag vald som ordförande för TBS och det är jag även fortfarande.

Att jag valde att mitt projektarbete skulle handla om välgörenhet var ingen slump då jag alltid velat hjälpa andra, dock så var det en slump att Catrine ville samma sak, men en positiv sådan, då vi tillsammans jobbar otroligt bra!

Det här projektet betyder väldigt mycket för mig. Dels för att jag tror att jag själv kommer ändra perspektiv och syn på saker och ting och att man får jobba med något från början, ett projekt som man själv startat och avslutar.

Om jag har en möjlighet till att förändra andras liv, så tar jag den möjligheten. Om du vill vara med och hjälpa till så är du det och ser hur pengar från dig som inte förändrar din livsstandard något kan förändra ett afrikanskt barns standard väldigt mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0